Finanse i biznes

Jak technologia zmienia branżę gastronomiczną

Rozejrzyj się. Świat szybko się zmienia. Dosłownie 15 lat temu zamówiliśmy pizzę przez telefon, nie wyobrażaliśmy sobie, że będziemy mogli w czasie rzeczywistym obserwować, jak jest przygotowywana, a tym bardziej na mapie, jak kurier jedzie do naszego domu. Teraz wydaje się znajomy i zwyczajny. Aby zrozumieć, dokąd zmierza świat, postanowiliśmy przeanalizować i podzielić się z Wami trendami technologicznymi w branży gastronomicznej. Warto przyjrzeć się jak działa np. catering gastro-crew.pl

Jak technologie zmieniają branżę gastronomiczną?

Wspaniały! Najprawdopodobniej to słowo jest odpowiednie w tym przypadku. Wpływ nowych technologii na przemysł restauracyjny i fast food ostatnio był po prostu wielki. Internet i telefony komórkowe całkowicie zmieniły podejście do zamawiania, produkcji i konsumpcji żywności.

Zamiast zwlekać z menu w restauracji, klienci używają telefonów do zamawiania dostawy. Zamiast prosić znajomych o radę, ludzie studiują recenzje pozostawione przez zupełnie nieznajomych w Internecie.

Oprogramowanie zjada świat – oprogramowanie pochłania planetę i coraz więcej nowych sektorów gospodarki. A dzisiaj każdy restaurator zastanawia się: co pozostanie z tradycyjnego przemysłu spożywczego?

Ten artykuł zawiera przegląd najważniejszych (naszym zdaniem wyłącznie osobistych) zmian rynkowych, które zmieniają całą branżę. Co jeszcze robią technologie?

Przenieś rynek dostaw na nowy poziom

Sam nigdy niczego nie zamawiałem w UberEats i innych podobnych miejscach. I szczerze mówiąc, nie rozumiem, dlaczego inni to robią. Dla mnie idealny przykładem doskonałej obsługi jest gastro-crew.pl/catering-prywatny/.

Dla mnie lunch w restauracji lub kawiarni to dobry powód, aby wyjść i zobaczyć świat. Siedzieć w domu lub w biurze, jeść poza plastikowymi pojemnikami i płacić za to więcej? Dziękuje ale nie.

A jednak wiem, że dla reszty ludzkości dostawa jest prawie nową religią. Ktoś ją czci, ktoś chce z nią walczyć. W każdym razie nie jest to łatwe: dostawa żywności jest biznesem zaawansowanym technologicznie, a tworzenie własnych rozwiązań IT w tym obszarze jest bardzo kosztowne. W dostawie wiele zależy od skali.

Dlatego ktoś uważa, że ​​świat przyszłości należy do gigantycznych firm technologicznych. Oczekuje się, że do 2024 r. Globalny rynek dostaw przekroczy 160 mld USD . A jednak nie sądzę, że gra się skończyła. Agregatorzy mają problem: płacą niewiele restauracjom i kierowcom i nadal są nieopłacalne. Zobaczmy więc, jak to wszystko się skończy.

Opuść bariery w prowadzeniu restauracji

Wzrost dostaw, niezależnie od tego, jak może być sprzeczny, pomaga w opracowaniu nowego modelu biznesowego: ciemnej kuchni. To kolejna „gorąca” nowość na rynku fast foodów.

Pomysł jest prosty: jeśli ludzie zamawiają dostawę za pośrednictwem aplikacji na smartfony, po co płacić za drogie pokoje w centrum miasta i inwestować pieniądze w projekt pokoju? Zamiast tego możesz wynająć mały kącik w budynku przemysłowym i sprzedawać tańsze naczynia wyłącznie za pośrednictwem platform dostawczych.

Istnieje wiele startupów (np. pizzaportal) które starają się zdobyć ten rynek.

Zmień sposób, w jaki ludzie składają zamówienia

Dzięki kioskom zainstalowanym w wielu restauracjach typu fast-food możesz teraz zamawiać burgera i frytki bez słowa (jednak byłoby miło powiedzieć przynajmniej „dziękuję”, gdy odbierasz jedzenie z dozownika).

Brak kolejek – i wystarczająco dużo czasu, aby przestudiować wszystko w menu. Dla biznesu terminale te są również wygodne, ponieważ zwiększają wydajność.

Ale czy jest to rozwiązanie długoterminowe? Może smartfon w kieszeni będzie najlepszym „terminalem”? Idziesz do aplikacji kawiarni lub restauracji i składasz zamówienie, gdy jesteś w drodze, aby jedzenie było gotowe na twój przyjazd. Wygodnie Aplikacja zapamięta informacje rozliczeniowe, historię zamówień i preferencje.

Spraw, byśmy porozmawiali z robotami

Chcę kawę Możesz po prostu powiedzieć to głośno, stojąc na środku swojego mieszkania i zdobyć. Za około 30 minut. Jeśli masz inteligentny głośnik, oczywiście.

Podczas gdy niektóre marki pozwalają uniknąć rozmowy z kimś przy składaniu zamówienia, inne chcą pozbyć się ekranów, kliknięć i stuknięć. Chcą, żebyś rozmawiał z robotami.

W 2019 roku Starbucks wprowadził zamówienia głosowe w Chinach za pośrednictwem inteligentnego głośnika.

Do tej pory nawet znające się na technologii marki koncentrowały się na utrzymaniu klientów i powtarzaniu zamówień. Klient wybiera swoje ulubione danie, a następnie zamawia je raz po raz za pomocą poleceń głosowych. Ale nie ma wątpliwości, że wkrótce roboty z AI będą mogły prowadzić pełne dialogi z klientami i przyjmować nawet najbardziej złożone zamówienia.

Spraw, aby personalizacja była bezbolesna

Możliwość powtórzenia zamówienia w aplikacji jest małym, ale wymownym przykładem trendu w kierunku personalizacji. Za pomocą nowych technologii restauracje i kawiarnie fast-food mogą przechowywać dane o preferencjach swoich gości i szybko dostarczać dania idealne dla każdego klienta.

Większość tej magii dzieje się oczywiście w telefonach i Internecie. Możesz powtórzyć poprzednie zamówienie za pomocą zaledwie dwóch kliknięć lub uzyskać indywidualną, atrakcyjną ofertę na podstawie historii swoich zamówień.

Zmień sposób przetwarzania zamówień

Tak jak w branży restauracyjnej od dziesięcioleci: przyjmujesz zamówienie, drukujesz, przyklejasz je do ściany lub półki obok innych zamówień, podczas gdy zespół w kuchni przetwarza je jeden po drugim.

Cyfryzacja wniosła coś nowego do znanego procesu. Tablet w kuchni może natychmiast wyświetlać wszystkie zamówienia otrzymane od klientów za pośrednictwem różnych kanałów. Może również śledzić stopień dostępności zamówień, gdy przechodzi przez różne stacje w Twojej kuchni. Jednocześnie możesz śledzić moment przygotowania zamówienia i moment wydania.

Eliminowanie chaosu nie jest główną zaletą systemu. Digitalizacja pozwala restauracjom zbierać ważne dane, takie jak obciążenie i prędkość w dowolnej godzinie. Taka wiedza ma kluczowe znaczenie dla prognozowania i planowania zmian.

Na przykład możemy zmierzyć, jak długo pizza leży na półce termicznej, zanim zostanie odebrana przez kuriera. Przydatny wskaźnik, który pokazuje między innymi skuteczność naszych operacji dostawy.

Pozwól na poprawę jakości obsługi klienta „na wynos”

Chociaż teraz uwaga wszystkich skupia się na dostawach, wprowadzam na rynek „jedzenie na wynos”.

Teraz możesz złożyć zamówienie telefoniczne w drodze z pracy i zdobyć gotowe jedzenie na swój wygląd w restauracji. Oddzielna kolejka dla zamówień odbioru gwarantuje, że nie musisz długo czekać na odbiór zamówienia.

Ostatnie eksperymenty programistyczne sprawiają, że ten obszar jest jeszcze bardziej interesujący: firmy testują rozwiązania samoobsługowe, które pozwalają klientom samodzielnie odbierać zamówienia z automatycznych kiosków.

Możliwość komentowania Jak technologia zmienia branżę gastronomiczną została wyłączona

Mam na imię Piotrek.