Zdrowie

Właśnie zacząłem ćwiczyć – dlaczego przybieram na wadze?

Dlaczego trzymanie się planu działa najlepiej

Możesz zacząć ćwiczyć z wielu różnych powodów: Musisz schudnąć dla swojego zdrowia. Planujesz uruchomić bieg na 5 km lub maraton. Chcesz poprawić swoją kondycję podczas narciarstwa biegowego lub zaimponować na plaży.

Niezależnie od motywacji, na początku spodziewaj się kilku kilogramów. Ale nie panikuj.

„Kluczową kwestią jest to, że wystąpią zmiany masy i masy mięśniowej” – mówią fizjoterapeuci.

Skąd się bierze początkowy przyrost masy ciała? 

Kiedy zaczynasz program ćwiczeń , twoje ciało naturalnie przechodzi kilka zmian w ciągu pierwszych kilku miesięcy.

Nowy schemat ćwiczeń obciąża włókna mięśniowe. Powoduje to małe mikro łzy, znane również jako mikrourazy, i niektóre stany zapalne. Te dwa warunki we włóknach mięśniowych są powodem, dla którego możesz przybrać na wadze.
Twoje ciało reaguje na mikro stany zapalne, które powodują tymczasowy przyrost masy wody.

Najprawdopodobniej wystąpi również opóźniony ból mięśni w ciągu 24 do 36 godzin po treningu. To naturalna reakcja twojego organizmu na rozpad tkanki mięśniowej.

Więc nie przesadzaj. Jedz prawidłowo i zapewnij swoim mięśniom odpowiednią ilość odpoczynku, aby mogły leczyć i odbudowywać.

Sposób, w jaki twoje ciało dostarcza energii do mięśni, może również na początku zwiększyć wagę.

Glikogen lub cukier przetwarzany przez komórki mięśniowe w glukozę jest źródłem energii dla mięśni. Kiedy ćwiczysz regularnie, twoje ciało gromadzi więcej glikogenu, aby napędzać to ćwiczenie.

Przechowywany w wodzie glikogen musi wiązać się z wodą w ramach procesu napędzania mięśni. Ta woda dodaje również niewielką wagę.

„Ponieważ twoje mięśnie przyzwyczajają się do ćwiczeń i stają się bardziej wydajne, zaczynają jednak potrzebować mniej glikogenu, aby utrzymać ten sam poziom energii”.

W ten sposób retencja wody staje się mniejsza, więc Twoja waga zacznie spadać”.

Mam na imię Piotrek.

Jeden Komentarz